Opció C

Presentació a l'aula, taller i itinerari, i treball posterior

Presentació a l'aula

Adreçada als primers cursos d'ESO, la presentació multimèdia és una eina de didàctica patrimonial que té com objectiu fer conèixer per endavant què es veurà, permetent així que durant la visita l’alumnat recuperi allò que ja ha après i així visqui l’experiència amb més intensitat i fixi millor els coneixements.

La presentació consta de 34 diapositives amb text i vincles, que s’estructura en cinc grans blocs:

  • Presentació (diapositiva 1)
  • Situació espacial (diapositives 2-6) i descripció de l’entorn físic (diapositives 7-15). Continguts de geografia física de 1r i 2n d’ESO: continents, accidents geogràfics, mapa topogràfic.
  • Situació temporal (diapositives 16-19). Continguts d’història de 1r i 2n d’ESO: divisió de la història, eix cronològic, Hispània romana, relació entre història i llegenda.
  • Les vies de comunicació romanes (diapositives 20-27)
  • Plànol i descripció de l’itinerari (diapositives 28-33). Localització en l’espai bidimensional d’allò que veuran.

Visualitza de la presentació:

Gerunda romana 

Itinerari Descobrint la Girona Romana

Malgrat les transformacions que pateixen les ciutats al llarg de la seva evolució, hi ha elements del passat que s’han conservat per a les generacions futures, alguns elements es troben dipositats en museus i d’altres romanen en l’entramat urbà de la ciutat, aparentment amagats a la vista del ciutadà.

L’activitat Descobrint la Girona romana, consisteix a recórrer el barri vell de la ciutat de Girona i que els alumnes intentin descobrir els llocs més significatius de la Gerunda romana. L’objectiu principal és apropar els alumnes al coneixement, la identificació i l’estudi del patrimoni romà de la Gerunda romana. L’àmbit de treball contempla tant les restes monumentals de la muralla com aquelles, més modestes, integrades en elles que ajuden a la millor comprensió del llegat romà a la nostra ciutat i el territori que l’envolta.

  • Nivell educatiu: Primer Cicle d’ESO
  • Temàtica: La ciutat de Girona en època romana
  • Lloc: Girona
  • Durada: Itinerari 1: 2 h i 30 minuts. Itinerari 2: de 3 hores.(inclou taller)
  • Preu: A Consultar preu unitari per a les dues activitats.
  • Nombre màxim d'alumnes: Grup classe
  • Observacions: Cal portar l'esmorzar, beguda, calçat còmode i roba d’abric a l’hivern i una gorra a l’estiu.

Consulta el detall de l'activitat, la proposta didàctica i altres propostes per fer durant el recorregut al següent enllaç: Descobrint la Girona Romana

Resoldre l'enigma: Com era Gerunda?

En el treball posterior a l’activitat, l'alumne haurà de resoldre l’enigma plantejat desprès de la presentació prèvia: Com era Gerunda?

La resolució a aquest enigma arribarà amb la realització de l’itinerari i el taller del museu. Es pot complementar amb el treball de les propostes específiques relacionades amb els dues activitats. En finalitzar l’activitat els alumnes haurien de poder respondre aquestes dues preguntes:

  • Has resolt l’enigma que es plantejava a l’inici de l’activitat?
  • Podries descriure com era la Gerunda romana?

La tasca a desenvolupar s’ha de fer a través de la realització d’un treball en grup cooperatiu, per tant a l’alumnat se li demana:

  • Recopilar tota la informació que s’ha obtingut, gràfica i escrita
  • Elaborar una presentació multimèdia
  • Exposar oralment el treball
  • Debatre les conclusions entre els grups de treball
  • Avaluació i coavaluació

Com a proposta de treball posterior també es plantegen una sèrie d’activitats relacionades amb les altres matèries curriculars, connexió amb altres matèries com les Ciències Naturals, Ciències Socials, Matemàtiques, Llengua i Tecnologia.


FITXERS DE DESCÀRREGA
NOM DE L'ARXIU MIDA DE L'ARXIU
La presentació a l'aula 2 MB
Twitter
Facebook